Az MLM vagy teljes nevén Multi Level Marketing magyar nyelvre fordítva "többszintű értékesítést jelent". Ebből adódóan sokan összekeverik a házalással, azaz "ügynökösködéssel". Sokan emlékszünk még a '90-es évek első felére, mikor miden hétre jutott egy porszívóügynök, aki gyönyörűen feltakarította a nagyszobát egy méregdrága gépezettel a nem is olyan zsíros jutalék reményében. Az tényleg "ügynöki" foglakozás volt, angolosan Direkt Marketing. A forgalmazó minden eladott porszívó után megkapta a cég által megszabott fix jutalékot és nem volt más bevételi forrása. Ebből kifolyólag újabb és újabb ügyfelek után kutatva járt házról házra. Nos, az MLM egy másik kereskedelmi forma. Én csak hálózatépítésnek szoktam nevezni. Úgy gondolom, hogy ez a legtalálóbb kifejezés Multi Level Marketingre, hiszen egy nagyméretű fogyasztói hálózat kiépítése a cél. Az MLM-ben nem kell és nem célszerű házról-házra járni. A hálózatépítők az üzleti lehetőséget "értékesítik" és nem a terméket. Az üzleti lehetőség értékesítése közben természetes velejáróként jelenik meg a termékforgalmazás. Ez egy óriási különbség a két kereskedelmi forma között. Tehát: az MLM-ben nem kell eladni! Mit is jelent az eladás? Eladni nem más, mint rávenni valakit egy olyan termék megvásárlására, amelyre nincsen szüksége. Talán nem így van? Abban a pillanatban amint szükségem van valamire, már egy szolgáltatást veszek igénybe. Nézzünk egy példát: szép frizurát szeretnék mit teszek? Megkérdezem a rokonaim barátaim, hogy ismernek-e a közelben egy ügyes fodrászt(szolgáltatót), majd elkészíttetem vele a frizurát és fizetek(megvásárolom a szolgáltatást). Azért a szoláltatásért, termékért fizettem, amelyre szükségem volt. Az MLM is hasonlóképpen működik. Felajánljuk ismerőseinknek az üzleti lehetőséget és rájuk bízzuk a választás jogát. Amennyiben szeretnének plusz jövedelemhez jutni vagy anyagilag függetlenné válni abban az esetben érdekelni fogja őket az ajánlatunk és már ők kérnek egy üzleti bemutatót. Ebben az esetben már szóba kerül a termék vagy szolgáltatás is amelyet cégünk kínál, így könnyedén vásárlóvá válhatnak ismerőseink. Nemleges válasz esetén is megmarad a lehetőség, hogy az ismerőseink ajánlanak minket az ős ismerőseiknek, akik hasonló szolgáltatást keresnek. Gondoljunk csak a fodrász példájára, hiszen őt is úgy ajánlották...
És mi történik, ha valamelyik ismerősünket érdekli a lehetőség és szeretne velünk dolgozni?
Egyszerűen megtanítjuk arra, hogyan találjon üzlettársakat, majd megtanítjuk arra hogyan taníthatja meg a munkatársait arra, hogy ők is megtaníthassák a munkatársaikat mindenre, amit tudnak. Rém egyszerű...
Miért jó ez nekünk?
Egyszerűen azért, mert a munkatársaink és az ő munkatársaik és az ő munkatársaik és az.. forgalma után jutalékot kapunk. Emlékezzünk csak vissza a porszívóügynökre! Ő kizárólag a saját maga által eladott porszívók bevételéből részesült. Képzeljük el, hogy szponzorálunk 5 munkatársat. Részesülünk az általuk forgalmazott termékek bevételéből. Miután megtanítottuk őket a hálózatépítés fogásira ők is szponzorálnak fejenként 5 munkatársat(5×5=25). Így már 30 munkatársunk forgalma után kapunk jutalékot. A 25 új munkatársunk is belevág az üzletbe és szponzorál fejenként 5 új munkatársat(25×5). Így már 155 munkatársunk forgalma után kapunk jutalékot. A 125 új munkatársunk is belevág az üzletbe és szponzorál fejenként 5 új munkatársat(125×5). Így már 780 munkatársunk forgalma után kapunk jutalékot. És így tovább... Tekintsünk csak vissza a példa elejére! Összesen 5 embert kellett megtanítanunk arra, hogy hogyan tanítsa meg a munkatársait az MLM technikáira.
Akkor miért nem dolgozik mindenki az MLM-ben?
Ennek bizony több oka is van:
- nem ismerik az MLM-et.
- nem szeretik az MLM-et.
- nem hajlandóak dolgozni a sikerért.
- nem hajlandóak vagy nem tudnak befektetni a siker érdekében.
Néhány dolgot nem szabad elfelejteni, nem szabad nem megemlíteni. Bár az MLM cégek forgalma hihetetlen mértékben növekszik, a hagyományos kereskedelmet nem fogja felváltani. Egyszerűen nem dolgozhat mindenki az MLM-ben, hiszen akkor ki szolgálná fel a kávét egy csendes kis kávézóban, ki sütné a kenyeret a pékségben, ki gyógyítaná a beteget a kórházban.
Azt se felejtsük el, hogy nem szeretne mindenki sikeressé válni. Igenis léteznek olyan emberek, akik nem akarnak semmi plusz dolgot tenni csak ledolgozni a napi 8 órát a munkahelyükön és utána pihenni a karosszékükben. Ők legfeljebb jó vásárlóinkká válhatnak, de biztosan nem lesz belőlük üzlettárs.
Létezik az a csoport, aki gyűlöli az MLM-et. Akkor sem vágna bele, ha garantálnánk neki a havi 1 millió forintos fizetést. Ők legfeljebb jó vásárlóinkká válhatnak, de biztosan nem lesz belőlük üzlettárs.
Ne felejtsük el azt a csoportot sem, akik nem akarnak vagy nem tudnak befektetni egy vállalkozásba. Ők is legfeljebb jó vásárlóinkká válhatnak, de biztosan nem lesz belőlük üzlettárs.
De akkor kivel dolgozzunk?
Azzal az öt emberrel az ismerőseink közül, aki ég a vágytól, hogy kilépjen a mindennapok mókuskerekéből és hajlandó úgy fél évig heti 5-10 órát foglalkozni az üzlettel. Az sem elvetendő, hogy hajlandó legyen befektetni a vállalkozásába. Igen, ez egy vállalkozás! Csupán itt elegendő 5000 Ft - 200 000 Ft tőke és nincsen szükség milliókra.
Én mindenkinek azt javaslom, hogy gondolja át tényleg akar egy minőségibb életet élni vagy csak szeretne. Mert, ha csak szeretne, akkor ne raboljuk egymás idejét. Szerintem tegye fel a kérdést Ön is magának, mielőtt belevágna egy MLM üzletbe...
Sok sikert kívánok!
Vass Marek
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2012.03.23. 10:28:55
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:
kmdholding.com/hub3p3a